Revmatološki bolniki na udaru brezkompromisnega marketinga

Revmatološki bolniki na udaru brezkompromisnega marketinga

Na aktualni primer zavajajočega oglaševanja na spletu so se odzvali zdravniki Kliničnega oddelka za revmatologijo ljubljanskega UKC.

Revmatološki bolniki na udaru brezkompromisnega marketinga
Zavajajoče oglaševanje na spletu je, zlasti pri proizvodih, povezanih z zdravjem, pogosto neupravičeno zaznamovano s superlativi; obljublja čudežno ozdravitev, tudi takrat, ko gre za resno kronično obolenje, pri katerem je mogoče le blažiti simptome in upočasniti napredovanje bolezni. Foto: iStock

Na aktualen primer zavajajočega oglaševanja na spletu, katerega cilj so revmatološki bolniki, so se odzvali zdravniki Kliničnega oddelka za revmatologijo Interne klinike ljubljanskega UKC.

Oglaševalci v spornem oglaševanju zatrjujejo, da je njihova krema »ključ za zdrave sklepe«, saj da »celi in krepi sklepe pri artritisu in aterosklerozi«.

Ključ za zdrave sklepe ali za modro sklepanje?

Na spletni strani, kjer je izdelek mogoče naročiti, se stalno pojavljajo obvestila, v katerem kraju v Sloveniji je bilo pravkar izvedeno naročilo izdelka, ki da ga bo po promocijski ceni vsak hip zmanjkalo. Ob naštevanju razlogov, zaradi katerih naj bi bil nakup izdelka smotrn, pa je na veliko napisano: »Opozorilo! Pazite se ponaredkov!«. Kajti oglaševana krema je, kot poudarjajo njeni prodajalci, »zelo priljubljeno in učinkovito zdravilo, zaradi česar se zlasti na internetu pojavlja veliko število ponaredkov. Ne pustite se preslepiti!«

Zavajajoče oglaševanje, namenjeno revmatološkim bolnikom

Seveda je poskusov, s katerimi prodajalci želijo preslepiti obolele, da bi v skrbi za svoje boljše počutje kupovali njihov izdelek, ogromno.

V konkretnem primeru se oglaševalci sklicujejo na zvezo revmatologov, ki je v Sloveniji sploh ni, obstaja pa revmatološka sekcija, ki deluje v sklopu Slovenskega zdravniškega društva. Člani te strokovne sekcije so tudi revmatologi, ki opozarjajo na »zavajajoči oglas, ki se nanaša na kremo BeezMax« – in ti zdravnikov, omenjenih v oglasu, ne poznajo.

Slovenski revmatologi, ki jim poskusi potvarjanj resnice na področju zdravil in prehranskih dodatkov niso neznanka, obljube iz omenjenega oglaševanja pojasnjujejo takole: »Takega zdravila, kot ga napovedujejo v oglasu za kremo BeezMax, na trgu ni, žal.”

Zloraba imena zdravnice in institucije, kjer je zaposlena

Sicer pa nam je predstojnik kliničnega oddelka za revmatologijo izr. prof. dr. Matija Tomšič povedal, da so nedavno odkrili, da so si na eni od spletnih strani »izposodili« ime doc. dr. Saše Čučnik, vodje laboratorija za imunologijo revmatizma, ki deluje v sklopu njihovega kliničnega oddelka.

Kraja imena zdravnika in institucije

Na spletni strani Sončeve pozitivke – časopis s pozitivno vsebino za osebno rast in zdrav način življenja so namreč docentko Sašo Čučnik (skupaj z navedbo delovnega mesta in službeno telefonsko številko) podpisali kot avtorico članka o plastiki in raku, ki je nekakšen skupek raznoraznih, tehtnih in manj tehtnih pa tudi iz trte izvitih priporočil za premagovanje raka in zaščito pred njim.

Kljub temu, da so na spletni strani pozitivke.net podpis pod člankom odstranili in objavili opravičilo uredništva doc. dr. Saši Čučnik, »ker smo jo pomotoma navedli kot avtorico članka in ob objavi članka nismo preverili vira«, bo UKC Ljubljana zaradi zlorabe imena zdravnice in imena ustanove, v kateri je zaposlena, zadevo prijavil.

Kajti, kot je prepričan predstojnik kliničnega oddelka za revmatologijo, prazno opravičilo v takem primeru zlorabe ne more zadostovati. »To je nekako tako, kot če bi se nekdo, ki oropa banko, v primeru, ko bi ga odkrili, opravičil – in nemoteno nadaljeval s svojim delovanjem,« meni izredni profesor Matija Tomšič.



Vas zanima več vsebin s podobnimi ali istimi značkami?
Vabimo vas k raziskovanju in branju.
bolniki Klinični oddelek za revmatologijo revmatološki bolniki UKC Ljubljana zavajajoče oglaševanje zlorabe

Izmišljene osebne zgodbe in priporočila »strokovnjakov«

Taki oglasi so pogosto podkrepljeni še z osebnimi izkušnjami, z zgodbami neobstoječih posameznikov, ki so vsaj na prvi pogled prepričljive in vzbujajo upanje. Če tudi to ni dovolj, oglaševalci iz rokava potegnejo še dodatni adut – »strokovna« mnenja neobstoječih zdravnikov.

Najbolj brano

logotip

 

Video

video ikona